Sök:

Sökresultat:

1263 Uppsatser om Behavioral Intention - Sida 1 av 85

Från engagemang till intention - En kvantitativ studie om sambanden mellan engagemang och konsumenters intention att använda detaljisters smartphone-applikationer

Smartphone applications, or apps, are an increasingly important part of omnichannel retailing. While the adoption and usage of apps for communicating with consumers has grown exponentially over the past few years, there is little academic research in this area. The primary purpose of this thesis is to describe how the involvement in a product category affects consumers' intention to use a retailer-branded smartphone application during their shopping trip. Drawing upon recent IS-literature with models TAM and UTAUT, our results indicate that product category involvement constitutes an important factor on the intention to use a retailer-branded smartphone application. By viewing involvement as a multidimensional construct, our study shows that the degree of hedonic and expressive value a product cateogry provides consumers with has important effects on intention, and these relationships are not moderated by consumers' age.

Tack, men nej tack : En undersökning om Online Behavioral Advertising och dess förhållande till blockeringstjänster

Online Behavioral Advertising betyder att man spårar användares beteende över Internet för att kunna skapa skräddarsydda annonser till användare baserat på deras internetaktiviteter. Det är kostnadseffektivt och ger möjlighet för företag att skapa relevanta annonser för internetanvändare. Online Behavioral Advertising möts ofta av motstånd eftersom att företag inkräktar på den personliga integriteten när man samlar in information om människor för att skapa annonser. Samtidigt har användandet av så kallade blockeringstjänster ökat, det vill säga tjänster som gör att internetanvändare kan ta bort annonser från hemsidor. I denna uppsats undersöks hur unga människor i Sverige ställer sig till Online Behavioral Advertising och blockeringstjänster samt vilka samband som finns mellan dem.I denna studie har vi använt oss av både en enkätundersökning och av intervjuer för att se hur människor resonerar kring Online Behavioral Advertising och blockeringstjänster.

Strukturerad- kontra beteendeintervju : Skillnad i mängd och kvalitet på den information som erhålls vid anställningsintervjuer

According to Barclay (2001), behavioral interviews yield higher quality information, than other interview techniques. This study focused on whether the quality and quantity of information differ between structured interview and behavioral interviewing. Two headhunters held 16 job interviews with the two techniques, 9 behavioral interviews and 7 structured interviews. Both headhunters and candidates have evaluated the interviews quantitatively. Initial and concluding interviews have, as well, been held with the headhunters.  No definitive answers were found in the quantitative analysis, but the qualitative results suggest that behavioral interviews give, because of the headhunters opinions, more and higher quality information.

Vinstvarningars påverkan på företag i Large och Small Cap? :  

Den här studien undersöker hur vinstvarningar påverkar stora och små företag. För att förklara dess påverkan på företagen har den effektiva marknadshypotesen och behavioral finance använts som grund. Avgränsningen har gjorts till Stockholmsbörsen då inga tidigare studier haft fokus på den. Empirin visar att företag i Large Cap påverkas med i snitt -4,63% och företagen i Small Cap med -8,42%. Large Cap visade signifikanta abnorma avkastningar under eventdatumet och dagen efter medan Small Cap endast visade signifikans under eventdatumet.

ATTITYDER, VÄRDERINGAR och INSTÄLLNING till FRAMTIDA ARBETSLIV : ?En kvalitativ studie med sex unga kvinnliga beteendevetarstudenter?

The purpose of this paper was to investigate what young behavioral science students, born in the 1980s, think is important in their future work life. The purpose has also been to investigate what attitudes the behavioral science students have towards their future work life, and what place work has in the young behavioral science students lives. After clarification of above, the aim has also been to compare the results with former research. Thereafter the purpose has been to investigate whether traditional work motivation and job satisfaction theories are applicable for young people today. The empirical material is based on interviews with six women who study behavioral science at various levels.

Oljepriset och Investeringsbeslut

It is easy to see that oil has a big part in our economy, by looking at the repeated news from the media and at the stock market, where they follow the oil price very closely. Behavioral finance is about investors making small or big mistakes in the stock market. Behavioral finance describes the importance of understanding your own faults, as well as others investor?s faults. Behavioral finance emphases the importance of not assuming that the financial market is a flawless environment, but to understand the psychology behind investment decisions.

Att tänka om angående personligt riktad reklam i en kluttrig miljö

Previous research does not show a clear picture of the perception of personalized advertising as studies give different results - there are both positive and negative aspects. The purpose of this study is to improve the knowledge and understanding of the impact of personalized advertising in the new Internet era. The aim is to answer whether personalized advertising has more positive than negative effects on Facebook or if marketers today should rethink regarding this issue. An experiment with three advertisements was defined where one ad was with no personal targeted content and the other two included personally targeted content. These ads were analysed with the theories word of mouth, information overload and psychological ownership to see if interesting results could be found regarding ad attitude, click intention and purchase intention as well as to investigate if the attitude to Facebook could have an impact on the results.

The Influence of Multiple Drivers on WOM Behavior in an Online Context - A quantitative study on what drives consumers to share word-of-mouth online

Word-of-mouth marketing (WOM) has been considered as one of the most effective marketing tools, yet the least understood. While its lucrative effects have been well proven in academic studies worldwide, little is yet known of why consumers engage in WOM, and what factors actually drive this sought-after behavior, particularly in an online context. While today's research lacks holistic views on the simultaneous effects of multiple WOM-drivers, this paper takes on a meta-analytic approach by building on the pertinent literature to construct an aggregated model, including several previously acknowledged drivers divided into two categories: (1) Brand related drivers and (2) Personal and situational drivers. The authors then empirically examine what drivers are the most influential on WOM in an online social media context. By doing so, this thesis does not only contribute to marketing managers' better understanding of online communications management, it also sheds light on the theoretical knowledge of the behavioral drivers of WOM.

Separationsångest hos hundar : etiologi och möjliga behandlingsprotokoll

Behavioral problems are one of the leading reasons for re-homing and euthanasia in dogs. It is estimated that between 40 ? 87 % of dogs suffer from some sort of behavioural problem, making it an important animal welfare issue. Separation anxiety is one of the most common behavior problems encountered in dogs after problems related to aggression. This thesis is aimed at examining the etiology behind separation anxiety related behavior in dogs based on existing literature as well as comparing and evaluating the efficiency on suggested treatment protocols.

Psykologiska mekanismer och miljöperspektivet : sambandet mellan attityder och beteendeintentioner inför samhällets miljöpåverkan

Syftet med studien var att pröva vilka psykologiska mekanismer som påverkar sambandet mellan attityder och beteendeintentioner inför miljöpåverkan hos individer i konsumtionssamhället. Hypotesen var att det finns ett miljömedvetande hos människan, men att det är en skillnad mellan attityd och beteendeintention. Även emotioner inför miljöpåverkan hos deltagarna undersöktes, för att fördjupa studien. Undersökningen har gjorts kvantitativt via en webbaserad enkät, genom utskick via Facebook till vuxna individer i Sverige mellan 18-65 år (N=49). Svarsprocenten var 46 procent.

Intention till egen uppsägning och dess orsaker

Organisationer gör ofta stora investeringar i sina anställda. Att de frivilligt väljer att säga upp sig orsakar därför stora kostnader. Kunskap om vad som påverkar intention till uppsägning kan möjliggöra riktade insatser för att förhindra uppsägningar. Med syftet att undersöka vad som kan påverka intention till uppsägning skickades enkäter ut till anställda inom ett redovisningsföretag i Sverige under 2008 och 2009. Till studien kunde 403 personers svar användas.

Intentionen till generositet - Hur den påverkas av gener, hormoner och religiositet

Many studies have pointed out that generosity depends on different things like gender, age and nationality. We wanted to see if predetermined factors like genetics also had an effect on the intention of generosity. There is a ratio between the index finger (2D) and ring finger (4D) that is determined by the levels of testosterone in the amniotic fluid and that have had some significant effect on personality attributes like musical and leadership skills. We wanted to see if that ratio had any effect on the intention of generosity. We experimentally examined a group of priest student and two groups of young handball players and let the groups answer a survey that included a sort of dictator game and we photo copied their hands to get their 2D:4D-ratio.

Psykologiska mekanismer och miljöperspektivet - sambandet mellan attityder och beteendeintentioner inför samhällets miljöpåverkan

Syftet med studien var att pröva vilka psykologiska mekanismer som påverkar sambandet mellan attityder och beteendeintentioner inför miljöpåverkan hos individer i konsumtionssamhället. Hypotesen var att det finns ett miljömedvetande hos människan, men att det är en skillnad mellan attityd och beteendeintention. Även emotioner inför miljöpåverkan hos deltagarna undersöktes, för att fördjupa studien. Undersökningen har gjorts kvantitativt via en webbaserad enkät, genom utskick via Facebook till vuxna individer i Sverige mellan 18-65 år (N=49). Svarsprocenten var 46 procent. Huvudresultatet visar att det finns en oro hos individer inför miljön och framtiden och 94 procent av deltagarna anser att miljöfrågor är viktiga.

Mycket snack och lite verkstad - En longitudinell studie av NPS och konsumentbeteende

The Net Promoter Score (NPS) has been claimed to be the single most reliable indicator of firm growth and has gained wide adoption among companies in a broad range of industries. This is despite a lack of rigorous scientific testing. The purpose of this study is to examine the predictive strength of the question "How likely are you to recommend [.] to your friends and colleagues " that the metric is based on: how well does it actually predict future consumer behavior Furthermore, the report aims to create a greater understanding of the factors that explain a person's word of mouth (WOM) intention and which behaviours cause that intention to change. A longitudinal study was conducted of 304 consumers' WOM intention regarding two non-carbonated drinks and their subsequent WOM and purchase behavior. The analyses show that the behaviors are captured by the metric to some extent.

Turnover Intention. Orsaksfaktorer för intention till egen uppsägning inom vården och snabbmatbranschen.

Genom att studera relationen mellan intention till uppsägning och upplevd arbetstillfredsställelse, organisationsengagemang och kommunikation söktes stöd för studien syfte, det vill säga att identifiera vilka faktorer som ligger till grund för intention till uppsägning inom vården och snabbmatbranschen. Datainsamling gjordes med hjälp av en webbenkät som skickades till deltagarna(N=48), vilka härrörde från ett äldreboende och en snabbmatskedja i Blekinge. Genom Spearmans korrelationstest och Mann-Whitney U-test analyserades den insamlade data. Resultatet visade stöd för två av studiens hypoteser gällande korrelation mellan arbetstillfredssällelse, organisationsengagemang och intention till uppsägning. Resultatet gav även delvis stöd till två av studiens hypotes vad gäller negativa korrelationer mellan anställdas arbetstider och avsaknaden av kompetensutveckling inom organisationen och avsikten att stanna kvar på sin nuvarande arbetsplats, samt signifikanta skillnader för hur anställda inom vården och snabbmatskedjan upplever organisationsengagemang och relation till ledningen.

1 Nästa sida ->